Zoals de meeste gaaienbezoekjes doe ik dit samen met Liek mijn dinnetje en partner van de website. Nadat we meer dan gastvrij waren getrakteerd op mooie snavels en veel gezelligheid naar huis getuft en hieronder het verslag van DE ontmoeting;
Na de rit onderweg naar huis even gestopt voor wat mac donalds en geprobeerd Boris alvast warm te draaien voor zo'n frietje. We gingen ze thuis opeten.. Thuis aangekomen hoorde ik Toqui al 'pieeeeep' dat doet ze normaal niet
Binnengekomen, Boris in de kattenbench werd door Liek direct voor Toqui d'r snufferd gehouden
En toen deed mijn lieve schattige zachtaardige Toqui iets dat ik nog nooit heb gehoord ZE gilde Liek lach uiteraard in een deuk snel bakjes in Boris z'n bench gehangen en we gingen hem overzetten in de bench. Het eerste dat hij deed als rechtgeaarde kaketoe was ontsnappen en vloog (hij is inmiddels gewiekt) richting trap, belandde op de stoel en deed toen een serieuze zelfmoordpoging door op Toetje d'r kooi te stappen.
Heel rustig heen gelopen met open bench daar stapte hij in en deurtje dicht. Toqui d'r kooi verschoven naar 't dressoir zodat ze dicht bij elkaar zaten en elkaar in de ogen kunnen kijken
WAT ER TOEN GEBEURDE.......... Toqui ging compleet over de rel, Boris dacht er moet wat rust en ging poetsen......... zij ook poetsen, Boris ging naar 't hoekje, zij ook naar 't hoekje, Boris ging met z'n snavel door de tralies zij ook.......werd er raar van en Liek lag in een deuk. Vervolgens ging mijn nette lieve zachte meisje als slettebak met haar kont draaiend heen en weer lopen voor de tralies en Boris kuif rechtop vond 't wel wat. Liek nog even hun nieuwe domein laten zien en de laptop aangezet. Moet af en toe in m'n ogen wrijven is soort ongezond, wat Toqui doet is wat Boris doet en vice versa. Uiteindelijk alsof 't afgesproken was sprongen ze samen tegen de tralies keerden om en gingen op 1 poot zitten knarsen, kuifjes plat maar als Boris linkerpootje strekt doet Toqui rechterpootje etc. etc. kan nog wat worden Ow en Boris heeft helemaal nergens last van die heeft al zitten (vr)eten en ik heb net m'n hand in de, te kleine, bench gedaan om wat cedernootjes en zonnepitjes in z'n bakje te doen, hij liep stukje weg maar toen 't deurtje dicht was rende hij hard naar z'n bakje
Hij is heel mooi, nieuwsgierig en eigenlijk komt hij net zo zachtaardig over als Toqui, ben heel benieuwd waar dit toe gaat leiden. Morgenochtend krijgen ze beide een uitgebreide zondagochtend douchebeurd en daarna gaan ze in hun nieuwe domein......
Hieronder wat foto's (steeds pietsje te laat sorry) van de twee kuifkippen
Wordt vervolgd.............

Ja die gastheer was net een jonge god ![Heilig [saint1]](./images/smilies/engeltje.gif)

![love [love]](./images/smilies/give_heart.gif)
--
--

![Lekker puh [nahnah1]](./images/smilies/Tongetje.gif)

maar omdat Boris ook steeds nieuwsgieriger wordt en meer en meer op mij gaat reageren komt er meer acceptatie bij Toqui. Ik was het afgelopen weekend van plan maar wil dan toch de caiques uit de ruimte hebben dus ik heb nu zaterdag ervoor bedacht ![prima [th2]](./images/smilies/good2.gif)
vervolgens haar kooi ontstoft, tot nu toe had ik braaf krantjes vervangen en kan bij Boris ook gewoon dingen wisselen maar soppen is ander ding.
ging ze op onderzoek. Was echt heel grappig, koppie om 't hek en weer terug. Die arme Boris vind echt alles goed en keek gelaten toe. Vervolgens overwon ze zichzelf en pardoes zaten ze samen op 1 stok
Uiteraard ging ik stoicijns door en heb wel 56x dat ene stukje gepoetst
Toen hield ik het niet langer en pakte mijn camera......

nadat hij een aantal keren van de ring afgestapt en weer vertrokken was ging hij heel rustig, zonder stress, de kooi in en ging tevreden zitten knarsen. Weer stapje genomen